رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت:

آمار مبتلایان «کووید-۱۹» به 5823 تن و جان باختگان به 145 تن رسید/ کشف 1076 مورد جدید  

پس از شناسایی و بستری شدن موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشور و انجام معاینات و تست‌های ویژه روی ایشان، شمار مبتلایان به ویروس به 5823 تن افزایش یافت. عددی درشت که ظاهرا نتوانسته هوشیاری برخی از هموطنانمان را در پی داشته باشد و این را ترافیک راه ها در این روزها نشان می دهد!
کد خبر: ۸۲۹۱۳۸
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵ 07 March 2020
پس از شناسایی و بستری شدن موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشور و انجام معاینات و تست‌های ویژه روی ایشان، شمار مبتلایان به ویروس به 5823 تن افزایش یافت.

به گزارش «تابناک»؛ دکتر کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی و سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان با یادآوری ترافیک نامتعارف در برخی محورهای منتهی به مناطق خوش آب و هوای کشورمان، صعود چشمگیر آمار مبتلایان در استان مازندران را نمونه و مثالی از بی توجهی برخی ایرانیان به خطر پیش رو دانست و خواستار همراهی مردم در آموزش به دیگران دراین زمینه شد.
 
وی همچنین افزود: با بررسی‌های انجام شده از میان افراد مشکوک، تا کنون ابتلای تعدادی از افراد از نظر ابتلا به ویروس کووید-۱۹ بر اساس شواهد آزمایشگاهی، قطعی گزارش شده و بر اساس آخرین نتایج آزمایش‌ها، ابتلای 1076 مورد جدید از ظهر گذشته تا امروز قطعی شده است.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت افزود: متاسفانه در ۲۴ ساعت اخیر، 21 تن از مبتلایان جانشان را از دست داده اند؛ بنابراین، تا ظهر امروز آمار جان باختگان این بیماری در کشورمان به 145 تن رسیده است. همچنین تا به امروز خوشبختانه 1669 تن بهبود یافته‌اند.
 
جهانپور افزود: تعداد آزمایشگاه‌های مورد تایید به 30 آزمایشگاه رسیده و در ادامه مسیر حسب مورد تا چهل آزمایشگاه در این خصوص دایر خواهیم داشت.

گفتنی است، بر مبنای گزارش‌های رسمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان، همه استان های کشورمان با ویروس نوپدید کرونا دست به گریبان هستند اما وضعیت شبوع ویروس در چند استان کشورمان وخیم تر است. وخامتی که با سفرهای جاری در روزهای اخیر می تواند به دیگر نقاط سرایت داده شود!
 
برای مشاهده آخرین و به روزترین آمار مبتلایان، جان باختگان و بهبود یافتگان ویروس کرونا در ایران به صورت نقشه پویا، به اینجا بروید و برای مشاهده آمارها به صورت نمودارهای خطی و میله‌ای در بازه‌های زمانی متفاوت، اینجا را کلیک کنید.
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار